Калкулатор по административни дела и административно-наказателни дела за минимални адвокатски хонорари и дължими държавни такси

Настоящият правен калкулатор предоставя възможност и за изчисляване минималните адвокатски възнаграждения, които се дължат съгласно приетата тарифа, както и на дължимите държавни такси към органите за обжалване по административен и съдебен ред за посочените видове административни дела и административно-наказателни дела при обжалване на глоби и/или имуществени санкции. Калкулаторът е фокусиран върху изчисляването на всички пропорционални такси, посочени в наредбата и тарифите, с оглед по-лесното формиране на крайната дължима цена от страните по посочените дела. За останалите видове дела, за които са предвидени прости минимални хонорари и такси, необвързани с материалния интерес, и които не са посочени в калкулатора, следва да се направи справка в съответния акт. Адвокатско дружество Николаев и партньори не носи отговорност при евентуални технически грешки и неточности в изчисленията.

Изчислява се дължимият минимален адвокатски хонорар и държавна такса към съдилищата за посочения вид административно дело или административно-наказателно дело. За другите видове адвокатски хонорари и държавни такси вижте съответната услуга!
Въведете сумата в левове с точка (.) като десетичен знак
Минималният хонорар е 400 лв.
В случаите когато върху адвокатския хонорар се начислява ДДС
Твърда такса в размер на 10 лв.
При липса на определен материален интерес таксата е в размер на 70 лв. за гражданите, едноличните търговци, държавните и общинските органи и за други лица, осъществяващи публични функции, и организации, предоставящи обществени услуги, и в размер на 370 лв. за организациите
На базата на стойността, посочена в административния акт, наказателното постановление (глоба, имуществена санкция), договора или съответния акт, или пазарна/данъчна оценка, както и прогнозна стойност на проект.
Съгласно чл. 8, ал. 1 от Наредба № 1 от 9.07.2004 г. за минималните размери на адвокатските възнаграждения, както и останалите разпоредби за съответния вид дело.

Изчисленията са базирани на разпоредбите на съответните тарифи и актовете за прилагането им, а именно:

  • Наредба № 1 от 9.07.2004 г. за минималните размери на адвокатските възнаграждения (изм., бр. 14 от 18.02.2025 г.);
  • Тарифа № 1 към Закона за държавните такси за таксите, събирани от съдилищата, прокуратурата, следствените служби и Министерството на правосъдието (изм., бр. 94 от 2005 г.);
  • Тарифа за таксите, които се събират за производствата по глава двадесет и седма от Закона за обществените поръчки пред Комисията за защита на конкуренцията и пред Върховния административен съд (бр. 107 от 28.12.2018 г.);
  • Тарифа за таксите, които се събират в производства по глава шеста от Закона за концесиите пред Комисията за защита на конкуренцията и пред Върховния административен съд (бр. 70 от 24.08.2018 г.);
  • Закон за обществените поръчки (бр. 23 от 14.03.2020 г.);
  • Закон за концесиите (бр. 79 от 8.10.2019 г.);
  • Закон за управление на средствата от Европейските структурни и инвестиционни фондове (бр. 52 от 9.06.2020 г.);
  • Административнопроцесуален кодекс (бр. 44 от 13.05.2020 г.);

Използване на калкулатора и често задавани въпроси

Пред какъв орган се оспорват административните актове?

Съгласно общото правило на чл. 81 от АПК индивидуалните и общите административни актове могат да бъдат оспорени по административен ред пред непосредствено по-горестоящия административен орган, ако има такъв. При липса на горестоящ орган актовете подлежат на обжалване пред съд. Съществуват и специалните клаузи в някои закони, които определят обжалване пред особена юрисдикция (напр. КЗК), преди да се премине към обжалване по съдебен ред (напр. по ЗОП, ДОПК, ЗУТ, ЗК, ЗПРПМ и др.).

bg_BG